Zpět na reference

Vizuální identita pro Origami - skládačka v čistém stylu

Klient: Investments DBD s.r.o.
Typ: Webdesign a tvorba WWW, logo a vizuální identita
Realizováno: Říjen 2015
Odkaz: http://www.origami-praha6.cz/cz/



Popis:

Japonské umění skládaného papíru se stalo inspirací pro nový bytový projekt na Praze 6. Origami v sobě spojuje výhody bytu a domu, vesnice a města, přírody a technologie. Připravili jsme pro něj vizuální identitu, logo, nové webové stránky a merkantilie, které odrážejí toto spojení kontrastů. Výsledná vizuální identita tedy pracuje s tématikou variability, hravosti a kontrastů.

První varianta vizuální identity využívala přímo skládanky origami, s vizuálem papírového draka. Po důkladném zvážení a zpracování všech možností jsme se nakonec rozhodli cestu přímé analogie opustit. Zachovali jsme otevřený, hravý a tvárný princip, který už ale prvoplánově nepracuje s motivem origami.

Rafinovaná krása v jednoduchosti

„Developerské projekty znamenají pro agenturu jedno velké nebezpečí. A to je použití osvědčených klasických postupů, které znamenají další identitu jak přes kopírák. My jsme se na zadání podívali novýma očima,“ vysvětlil kreativní ředitel Marek Říha.

Stavební kámen celého loga je – doslova – stavební kámen, kvádr, který je sestavený z menších obdélníkových segmentů  Zde se logo jasně odkazuje na architekturu. Díky rozdělení logotypu na dvě účaří je možné s ním modulárně pracovat a vytvářet jeho varianty.

Zde ovšem končí architektura a začíná život. Strohost tvaru je více než vyvážena laškovnými odstíny teplých barev, které se přelévají jedna v druhou.

Unikátní barevnost v sytých odstínech teplých barev znamená, že je logo a celá identita dobře zapamatovatelná a vynikají tak z mnoha ostatních bytových projektů.

Princip hry, spojování a vytváření nových tvarů byl použitý i v alternativních návrzích loga, které nakonec nebyly zvoleny. „Logo, které jsme s klientem vybrali, je jednoduché na první pohled, zároveň i rafinované. Přesně vyjadřuje největší benefit bytového projektu – variabilitu. Teplé barvy dodávají vřelost a lidský rozměr moderní architektuře, která může působit chladně a odtažitě,“ vysvětlil volbu loga kreativní ředitel Marek Říha.

Ve stejném duchu modulární hry s tvary a barvami se nese i celá vizuální identita. Ta pracuje s jednotlivými informacemi, které skládá do výsledného vizuálu. Motiv kostiček se opakuje i na dalších materiálech, od vizitek až po billboardy.

Přehledný web se vryje do paměti

Pro webovou prezentaci jsme zvolili přehledný vícestránkový web s kreativním designem.  Na první pohled zaujme díky kontrastu nenápadných barev ( šedivé, bílé, zelené) a výrazné červeno-fialové. Modulární logo dokazuje svoji funkčnost od mini-ikonky v záložce nebo na mapě až po výrazné logo na homepage projektu.

 

 

 


Poskytnuté služby:
Webdesign a tvorba WWW
Loga a firemní identita
Kreativa a grafický design

Další reference