Zpět na reference

Ottova tiskárna aneb retro oslava patnáctého výročí

Klient: Ottova tiskárna
Typ: Kreativa a grafický design, Webdesign a tvorba WWW, Produkce
Realizováno: Září 2014



Popis:

S Ottovou tiskárnou spolupracujeme už dlouho – a proto jsme byli nadšeni, když nás požádala o pomoc s redesignem. K 15. výročí založení si totiž tiskárna přála lifting vizuální identity i webových stránek. Tiskárna je proslulá svou poctivou řemeslnou prací a spolehlivostí, proto jsme jako jejího maskota vybrali archetyp tiskaře ze staré doby – bodrého, rozšafného a s drsným smyslem pro humor. Je pracovitý, dává přednost tradičnímu řemeslu a je naprosto spolehlivý. Otto je průvodcem po webové prezentaci a také hraje zásadní roli v offline komunikaci – merkantilních tiskovinách a propagačních materiálech. Upravené logo také koresponduje s tímto retro vizuálním stylem, který připomíná dřevoryt svým zpracováním a navozuje atmosféru zlaté éry knihtisku.
Samotné logo tiskárny jsme mírně upravili a jeho barevnost v odstínech hnědé navozuje pocit stability a tradice.


Otta a výročí v hlavní roli
Tiskař Otta provází celým webem prostřednictvím vtipných komiksových miniscének nebo ilustrací – jako například Otta se starým telefonem. Pro samotný web jsme zvolili moderní jednostránkovou verzi s paralax efekty. Ve stejném stylu jsou nakreslené i portréty jednotlivých zaměstnanců, čímž tiskárna dále potvrzuje, že je na ni „spoleh“ – pod svou práci se totiž rádi osobně podepíšou. Další perličkou webu je použití videa přímo z provozu tiskárny na homepage webu. Tím se návštěvník dostane hned do obrazu. Návrhy loga patnáctého výročí pracují zejména s různými logotypy. Tiskárnu a její zakladatele Michala Kudláčka a Michala Kacetla nakonec zaujala štíhlá, odlehčená varianta, kde se kromě roků (1999 a 2014) pracuje s římskými číslicemi X a V a písmeny OTTA, MK a MK.„Logo patnáctého výročí obsahuje poměrně dost informací a to byl záměr – vytvořit čistý grafický prvek, nad kterým se je třeba na chvíli zastavit a popřemýšlet,“ řekl Marek Říha.

Třešnička na dortu - Zlatá pecka
Tato webová prezentace získala Zlatou pecku 2014 v kategorii Internetové reklamní formáty. Zlatá pecka je jedno z nejprestižnějších ocenění v české reklamě. Soutěž pořádá již dvacátým rokem Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace. Práce Insidea zvítězila v konkurenci 46 agentur,které přihlásily téměř 150 prací. Jednotlivé reklamy hodnotila odborná porota v čele s fotografem Robertem Vanem. A my jsme právem pyšní!

www.ottovka.cz

Poskytnuté služby:
Webdesign a tvorba WWW
Loga a firemní identita
Kreativa a grafický design

Další reference